Εκπαιδευτικές δραστηριότητες

23o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

2017

Οι Επαναστατικοί Χοροί της Ισιδώρας Ντάνκαν
Σεμινάριο χορού της Barbara Kane με τη Françoise Rageau και τη Σάντρα Βούλγαρη

 

14.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 10:00-12:00 (Σεμινάριο)
| Κάστρο Καλαμάτας | 19:30-21:00 (Σεμινάριο)

15-18.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 10:00-12:00 (Σεμινάριο)
| Ζουμπούλειο Μέγαρο | 17:00-19:00 (Σεμινάριο)

19.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 9:30-11:30 (Σεμινάριο)
| Κάστρο Καλαμάτας | 19:30-21:30 (Σεμινάριο)

20.7 Κάστρο (21:00) Παρουσίαση απογευματινού σεμιναρίου της B. Kane.
21.7 (12:00) Aρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας, Καλαμάτα, Το Μουσείο χορεύει,
Ξενάγηση-Παρουσίαση πρωινού σεμιναρίου της B. Kane.

Οι Επαναστατικοί Χοροί της Ισιδώρας Ντάνκαν
έργο μιας ζωής γεμάτης νόημα και δημιουργία

Σεμινάριο χορού της Barbara Kane
με τη Françoise Rageau και τη Σάντρα Βούλγαρη

Σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
(Γενική επιμέλεια: Δρ. Ευαγγελία Μηλίτση-Κεχαγιά Αρχαιολόγος, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, Επιστημονική επιμέλεια: Mαρία Τσουλάκου, ΜSc Aρχαιολόγος, Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας)

Η Ισιδώρα Ντάνκαν γεννήθηκε με την αποστολή να εκφράσει την αλλαγή και να προκαλέσει τις καθιερωμένες αντιλήψεις της δυτικής σκέψης των αρχών του 20ού αιώνα. Η φιλοσοφία της Αρχαίας Ελλάδας επηρέασε έντονα τις χορευτικές της δημιουργίες. Ήδη από την αρχή της καριέρας της, το 1903, η Ισιδώρα Ντάνκαν δημιουργούσε χορούς που αντικατόπτριζαν τις κοινωνικές συγκρούσεις. Επιθυμούσε έναν κόσμο δίχως εκμετάλλευση, φτώχεια, πόλεμο. Χόρεψε την Επανάσταση μιας νέας εποχής, ελεύθερης από σωματικούς περιορισμούς, εκφράζοντας τη θλίψη, τη χαρά, την αντίσταση, ψάχνοντας την ελπίδα.
Το σεμινάριο της Μπάρμπαρας Κέιν με τη Φρανσουάζ Ραζώ και τη Σάντρα Βούλγαρη θα εξερευνήσει αυτούς τους χορούς, από τα πρώτα έργα της Ντάνκαν για τη θάλασσα και το νερό, μέχρι τα τελευταία, για τους καταπιεσμένους ανθρώπους που αφυπνίζονται και πολεμούν για την ελευθερία τους.
Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου που θα διεξαχθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας (Καλαμάτα) είναι το νερό, ο σεβασμός στο υγρό στοιχείο, και η θάλασσα που αιώνες τώρα παίρνει ζωές, ενώ παράλληλα τροφοδοτεί αυτή την ίδια τη ζωή. Στην τελική παρουσίαση του σεμιναρίου στο Κάστρο της Καλαμάτας, η παράσταση των συμμετεχόντων επιχειρεί να εκφράσει την καταπίεση και την αφύπνιση, την επανάσταση, την ελπίδα και το όραμα στον 21ο αιώνα, μέσα από το Χορό και την τεχνική της Ισιδώρας Ντάνκαν.

Για μαθητές σχολών χορού (παιδιά 7 ετών και άνω), σπουδαστές χορού, επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές καθώς και άτομα χωρίς χορευτική εμπειρία.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 18 άτομα

Barbara Kane

Η Μπάρμπαρα Κέιν ανακάλυψε το Χορό της Ισιδώρας Ντάνκαν το 1968, μέσα από το βιβλίο μιας από τις υιοθετημένες κόρες της μεγάλης πρωτοπόρου του σύγχρονου χορού, της Ίρμας Ντάνκαν. Η Κέιν σπούδασε πλάι σε διάσημες δασκάλες του Χορού της Ισιδώρας Ντάνκαν στη Νέα Υόρκη, όπως η Lillian Rosenberg, η Julia Levien, η Hortense Kooluris, ενώ υπήρξε μέλος της ομάδας Isadora Duncan Centenary Dance Company (1976-1979). Το 1979 εγκαταστάθηκε στην Αγγλία και το 1985 δημιούργησε την ομάδα Isadora Duncan Dance Group, με την υποστήριξη των Jetty Roels και Françoise Rageau. Στην ευρωπαϊκή πλέον πορεία της, μαθήτευσε σε μαθητές της Λίζας και της Ελίζαμπεθ Ντάνκαν (υιοθετημένες κόρες της Ντάνκαν, που είχαν ιδρύσει σχολές στην Πράγα και στο Παρίσι), ενώ το 1990 σπούδασε στη Μόσχα με δασκάλους τους συνεχιστές της μεγάλης σχολής χορού που είχε ιδρύσει εκεί η Ντάνκαν. Η ομάδα της Κέιν ειδικεύεται στους ομαδικούς χορούς της Ισιδώρας Ντάνκαν, με κύρια αρχή την αρμονική συνεργασία μεταξύ των μελών της. Έχει χορογραφήσει πολλές ομαδικές δουλειές που συνοδεύουν δημιουργίες της Ντάνκαν. Με την πεποίθηση ότι ο Χορός της Ισιδώρας Ντάνκαν ανήκει σε όλους, Η Μπάρμπαρα Κέιν συνεχίζει το εκπαιδευτικό της έργο στο Λονδίνο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διδάσκοντας χορό σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές, σε ενήλικες, παιδιά και ηλικιωμένους με και χωρίς αναπηρίες.

 

Κόστος συμμετοχής: 70 ευρώ
Προκαταβολή: 20 ευρώ
Εγγραφές-Πληροφορίες: Σάντρα Βούλγαρη
+30 6973 077 158
mail @ kalamatadancefestival.gr
* Κρατήσεις θέσεων +30 6931 512 683

Working Bodies
Εργαστήρι χορού με την Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα και τη Σοφία Μαυραγάνη 

Ζουμπούλειο Μέγαρο
15 - 17.07.2017 | 12:00 - 15:00 

Working Bodies
Ο χορευτής ως εργαζόμενος

Εργαστήρι με την Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα
και τη Σοφία Μαυραγάνη

WorkingDancers

WORKING BODIES Διερευνώντας τον χορευτή ως εργαζόμενο, η Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα (ανθρωπολόγος-ντοκιμαντερίστρια) και η Σοφία Μαυραγάνη (χορογράφος) συνεργάζονται για την πραγματοποίηση ενός εργαστηρίου που μελετά την έννοια και τις κοινωνικές διαστάσεις της εργασίας. Σκοπός του είναι η βαθύτερη κατανόηση της σχέσης ανθρώπου-εργασίας στη σημερινή πραγματικότητα.
Ποιο είναι το ανθρωποκεντρικό κομμάτι της εργασίας; Το εργαστήριο προκαλεί ερωτήματα και επεξεργάζεται προσομοιώσεις εργασιακών καταστάσεων τόσο νοηματικά όσο και πρακτικά. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται βασίζεται σε έννοιες και τεχνικές παρατήρησης και καταγραφής που αντλούνται από την ανθρωπολογία, καθώς και σε τεχνικές σωματοποιημένου παιχνιδιού, όπως αυτές προκύπτουν από την έρευνα της Σοφίας Μαυραγάνη πάνω στο παιγνιώδες σώμα. Οδηγός για τη διεξαγωγή του εργαστηρίου είναι το ντοκιμαντέρ Working Dancers, που βασίζεται στην επταετή εθνογραφική έρευνα της Μπούσμπουρα, και καταγράφει τον αγώνα για τη διεκδίκηση των εργατικών δικαιωμάτων μιας ομάδας χορευτών από το Μπουένος Άιρες.

Για εργαζομένους –καλλιτέχνες και μη–, ανέργους όλων των κλάδων, καθώς και νέους που τους προβληματίζει το εργασιακό τους μέλλον.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Η Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα σπούδασε οικονομικές επιστήμες στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, κοινωνική ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο της Σεβίλλης και αποφοίτησε από το Τμήμα λατινοαμερικανικών σπουδών του Πανεπιστημίου της Σαλαμάνκας (Diploma en Estudios Latinoamericanos). Από το 2007 ασχολείται με την επιτόπια έρευνα και σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ, με έδρα το Μπουένος Άιρες και την Αθήνα. Αντικείμενο της έρευνάς της είναι ο χορός ως εργασία και η σχέση του χορού με την πολιτική. Το ντοκιμαντέρ της Feeling from Outside, για τις ξένες χορεύτριες φλαμένκο στη Σεβίλλη, απέσπασε το πρώτο βραβείο στο Certamen de Creación Joven (Σεβίλλη, 2009) και συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ (XIV Βiennial of Young Αrtists from Europe and the Mediterranean-Σκόπια 2009, Festival de video y danza-Αβάνα, Festival de video y danza-Εκουαδόρ, Anthropofest-Τσεχία, Ethnofest-Αθήνα). Το τελευταίο της ντοκιμαντέρ, Working Dancers (Αργεντινή-Ελλάδα, 2016), παράλληλα με την προβολή του σε διεθνή και ελληνικά φεστιβάλ, συμμετέχει και σε διεθνή ακαδημαϊκά πρότζεκτ (Political Imagination Laboratory-Πανεπιστήμιο της Περούτζιας, Everyday Revolutions-Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ). To άρθρο της “Working Dancers: Contemporary Dance Activism in Argentina” συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο artWork: Art, Labor and Activism (υπό έκδοση, τέλος του 2017). Είναι μέλος της εκπαιδευτικής και καλλιτεχνικής οργάνωσης ΑCÁ με έδρα το Μπουένος Άιρες. workingdancers.com, vimeo.com/12421171

Η Σοφία Μαυραγάνη σπούδασε οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων στo Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, καθώς και χορογραφία στο Ολλανδικό Πανεπιστήμιο Τεχνών ArtEZ του Άρνεμ. Eργάζεται ως χορογράφος, εκπαιδεύτρια και concept designer και είναι γνωστή για τον κοινωνικο-πολιτικό χαρακτήρα των έργων της. Έχει παρουσιάσει έργα της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε ανεξάρτητα θέατρα, αλλά και σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, documenta 14, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Φεστιβάλ Δημητρίων, MIRfestival, PARK YOUR ID Festival στο Mάαστριχτ, Dance Days International Festival στα Χανιά, ΚΘΒΕ, Θέατρο Απόλλων στη Σύρο, Τeatro Belisario στο Μπουένος Άιρες, Teatro Lagrada της Mαδρίτης, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης κ.α.). Η εκπαιδευτική της δράση χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία πρωτότυπων καλλιτεχνικών προγραμμάτων, όπως το Out of Order και το playforPLACE, τo οποίo έχει πραγματοποιηθεί σε 17 πόλεις σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Αφρική και Ωκεανία. Είναι ιδρυτικό μέλος του διεθνούς καλλιτεχνικού δικτύου FINGERSIX και της ομάδας FINGERSIX/Athens. sofiamavragani.com

17.7 Προαύλιο Μεγάρου Χορού (22:00) Προβολή του ντοκιμαντέρ Working Dancers
της Κωνσταντίνας Μπούσμπουρα και της Julia Martinez Heimann.

Δωρεάν συμμετοχή
Απαραίτητη η κράτηση θέσης
Εγγραφές-Πληροφορίες: Νατάσα Αρέθα
+30 6934 164 243
mail @ kalamatadancefestival.gr

Gaga
Εργαστήρι χορού με τον Andrea Costanzo Martini

19.07.2017
Ζουμπούλειο Μέγαρο | 12:00-13:30

20 - 22.07.2017
Ζουμπούλειο Μέγαρο | 10:00-11:30

Gaga

Εργαστήρι τεχνικής σύγχρονου χορού
με τον Andrea Costanzo Martini

Η Gaga είναι μια κινησιολογική γλώσσα που ανέπτυξε κατά τη διάρκεια πολλών ετών ο Οχάντ Ναχαρίν και η οποία εφαρμόζεται στην καθημερινή πρακτική και άσκηση των μελών της Batsheva Dance Company. Προήλθε από την πίστη στις θεραπευτικές ιδιότητες της κίνησης και στη διαρκώς εναλλασσόμενη δυναμική της, ενώ μέχρι σήμερα εξελίσσεται διαρκώς. Η τεχνική Gaga είναι ένας νέος τρόπος να αποκτήσει κανείς γνώση και αυτεπίγνωση μέσα από το σώμα του. Προσφέρει το πλαίσιο για να ανακαλύψουμε και να δυναμώσουμε το σώμα μας, να του προσδώσουμε ευλυγισία, αντοχή και ευκινησία, ενώ συγχρόνως ασκεί τις αισθήσεις και τη φαντασία. Η Gaga βοηθάει να αντιληφθούμε τις φυσικές μας αδυναμίες, ξυπνάει αδρανή μέλη, και προσφέρει τρόπους για την εξάλειψη σωματικών «αγκυλώσεων». Η άσκηση της τεχνικής Gaga συνδέει τη συνειδητή με την υποσυνείδητη κίνηση, δίνοντας παράλληλα το αίσθημα της ελευθερίας και της απόλαυσης με απλό τρόπο, σε ένα ευχάριστο περιβάλλον, με άνετα ρούχα, συνοδεία μουσικής, όπου ο καθένας μπορεί να συνυπάρξει με τον εαυτό του και τους άλλους.

Για επαγγελματίες χορευτές, αποφοίτους και μαθητές χορού.

Gaga

Ο Αντρέα Κοστάντσο Μαρτίνι γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ιταλία, όπου πήρε την πρώτη του εκπαίδευση στον σύγχρονο και τον κλασικό χορό. Μετά από μερικά χρόνια στη Γερμανία, όπου χόρεψε με το Aalto Theater του Έσσεν, μετακόμισε στο Τελ Αβίβ για να γίνει μέλος του Batsheva Young Ensemble και αργότερα της Batsheva Dance Company.
Από το 2010 έως το 2014 χόρεψε με τα Μπαλέτα Cullberg και την Inbal Pinto & Α. Pollak Dance Company. Από το 2013 δημιουργεί και ερμηνεύει τις δικές του δουλειές. Έχει αποσπάσει α΄ βραβείο για χορό και χορογραφία στον διεθνή διαγωνισμό Solo Tanz στη Στουτγάρδη (2013) και έχει βραβευτεί για τα δύο σόλο What Happened in Torino και Occhio di bue. Η έρευνά του στο χορό εστιάζει σε μια ακραία σωματικότητα και συγχρόνως στη θεατρικότητα της παράστασης, ενώ εξερευνά την ισορροπία της δυναμικής που δημιουργείται ανάμεσα στους χορευτές και τους θεατές. Πάντοτε γεμάτα χιούμορ και με την υποστήριξη πολλών και διαφορετικών δεξιοτήτων, τα έργα του Μαρτίνι θέτουν ερωτήματα και παίζουν με τις προσδοκίες αυτού του μέσου που είναι ο χορός. Από το 2007 ο Αντρέα είναι δάσκαλος της τεχνικής Gaga και παραδίδει σεμινάρια σε όλο τον κόσμο.

19 & 23.7 Προαύλιο Μεγάρου Χορού (22:00) Προβολή της ταινίας Mr. Gaga του Tomer Heymann
για τον Οχάντ Ναχαρίν.

Κόστος συμμετοχής: 60 ευρώ
Προκαταβολή: 20 ευρώ
Εγγραφές-Πληροφορίες: Νατάσα Αρέθα
+30 6934 164 243
mail @ kalamatadancefestival.gr

απόγειος
Masterclass χορού με την Πωλίνα Κρεμαστά

Μέγαρο Χορού - Στούντιο
20.07.2017 | 12:30-15:30

απόγειος

Masterclass σύγχρονου χορού
με την Πωλίνα Κρεμαστά

Στο εργαστήρι αυτό η χορογράφος θα μοιραστεί τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν και προέκυψαν από την παράσταση απόγειος, αλλά και τη βασική μεθοδολογία την οποία η έρευνα έχει μέχρι στιγμής αναδείξει. Θα μελετηθούν επιλεγμένα αποσπάσματα της χορογραφίας, τα οποία θα επανεξεταστούν και θα οδηγήσουν σε νέες κινητικές προσεγγίσεις, συνθέσεις και χωροταξίες. Με αυτό τον τρόπο οι συμμετέχοντες θα πάρουν μια γεύση από την έρευνα πίσω από την παράσταση.
Η έρευνα, που υλοποιείται τα τελευταία τρία χρόνια, αναφέρεται στις επιρροές του ελληνικού παραδοσιακού χορού στον σύγχρονο, αναζητά την «απόγειο/εκ της γης» κίνηση και αρθρώνει μια νέα κινητική πρόταση.

Για επαγγελματίες χορευτές, και ερασιτέχνες με εμπειρία στην κίνηση.

apogeios

Η Πωλίνα Κρεμαστά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι αριστούχος απόφοιτη της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού «Ραλλού Μάνου» και απόφοιτη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Χορεύει και χορογραφεί για την ομάδα σύγχρονου χορού Creo, συμμετέχοντας σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ (Insoliti International Dance Festival, Τορίνο, Ιταλία / La Becquée, Βρέστη, Γαλλία / Sarajevo Winter, Βοσνία-Ερζεγοβίνη κ.ά). Με το έργο GODOT απέσπασε το α΄ βραβείο «Silver Snowflake» στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σεράγεβο, το 2012. Το τελευταίο της έργο, απόγειος, συμμετείχε στην Πλατφόρμα Σύγχρονου Ελληνικού Χορού 2016, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Μαζί με την Πηνελόπη Ηλιάσκου εμπνεύστηκε και οργανώνει, τα τελευταία πέντε χρόνια, ένα πολυδιάστατο εκπαιδευτικό κινητικό πρόγραμμα για χορευτές και δημόσια σχολεία, τη «Σκυτάλη».
Εδώ και τρία χρόνια ασχολείται με την κινητική έρευνα «απόγειος», που μελετά τη σχέση παραδοσιακού και σύγχρονου χορού. Έχει δουλέψει στο θέατρο ως υπεύθυνη για την επιμέλεια κίνησης σε πολλά έργα. Έχει διδάξει σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό σε στούντιο και σχολές της Αθήνας και της επαρχίας, στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού La Becquée στη Βρέστη. Διδάσκει σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Ραλλού Μάνου».

19.7 Στούντιο Μεγάρου Χορού (20:00) Παρουσίαση του έργου της Πωλίνας Κρεμαστά απόγειος
με την ομάδα CREO.

Κόστος συμμετοχής: 15 ευρώ
Προκαταβολή: 10 ευρώ
Εγγραφές-Πληροφορίες: Νατάσα Αρέθα
+30 6934 164 243
mail @ kalamatadancefestival.gr

Αφρικανικός σύγχρονος χορός / Afrofusion
Εργαστήρι χορού των Μoving Into Dance Mophatong
με τους Sunnyboy Motau και  Oscar Buthelezi

Ζουμπούλειο Μέγαρο
22.07.2017 | 12:00-14:00

Αφρικανικός Σύγχρονος Χορός
Afrofusion / Zulu Dance & Pantsula

Εργαστήρι χορού των Moving Into Dance Mophatong
με τους Sunnyboy Motau και Oscar Buthelezi

Με δασκάλους τους έμπειρους και εκφραστικούς Sunnyboy Motau και Oscar Buthelezi, χορευτές της κορυφαίας ομάδας σύγχρονου χορού της Νότιας Αφρικής Moving Into Dance Mophatong (MID), το εργαστήρι αποτελεί μια μοναδική εμπειρία που εστιάζει σε αφρικανικές χορευτικές τεχνικές. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον αφρικανικό σύγχρονο χορό, τους χορούς Zulu, Pantsula και Afrofusion, μια μίξη εγχώριων αλλά και διαπολιτισμικών αφρικανικών και δυτικών σύγχρονων χορευτικών μορφών. Με άξονα μερικά από τα πρόσφατα έργα του ρεπερτορίου της ομάδας MID, καθώς και αποσπάσματα από τη δημιουργία της Τζέσσικας Νιούπεν Ρωμαίος & Ιουλιέττα / ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΓΙΟΧΑΝΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ, το εργαστήρι είναι μια ευκαιρία για τους ενδιαφερόμενους να δουλέψουν σε βάθος με την πιο γνωστή ομάδα σύγχρονου χορού της Νότιας Αφρικής.

Για σπουδαστές χορού, επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές, καθώς και άτομα χωρίς χορευτική εμπειρία.

NUPEN

Ο Σάννυμποϋ Μοτάου εκπαιδεύτηκε αρχικά σε κοινοτικές καλλιτεχνικές ομάδες στην Αλεξάντρα, προάστιο του Γιοχάννεσμπουργκ. To 2008 έλαβε μέρος στο Performing Arts Training Course του Moving Into Dance Mophatong, όπου και εκπαιδεύτηκε. Σήμερα αποτελεί μέλος της επαγγελματικής χορευτικής ομάδας του MIDΜ (χορευτής και χορογράφος). Ως χορευτής ο Σάννυμποϋ Μοτάου λαμβάνει μέρος σε περιοδείες και παραστάσεις στη Νότια Αφρική αλλά και σε θέατρα και φεστιβάλ διεθνώς, μαζί με την ομάδα του. Πρόσφατα ολοκλήρωσε τη συνεργασία του με τη βρετανοϊσραηλινή χορογράφο Ρέιτσελ Έρντος. Το έργο έκανε πρεμιέρα το 2015 στο φεστιβάλ Dance Umbrella και διακρίθηκε ως μια από τις πέντε καλύτερες χορογραφίες του φεστιβάλ. Αυτήν την περίοδο είναι βοηθός χορογράφου και χορευτής στο Ρωμαίος & Ιουλιέττα / ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΓΙΟΧΑΝΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ της Τζέσσικας Νιούπεν. Διδάσκει στους πρωτοετείς του MID τη θεωρία και την πρακτική του Afrofusion και παραδίδει μαθήματα στη χορευτική ομάδα του MID. Επίσης διδάσκει σε κοινοτικές ομάδες και σχολεία στην Αλεξάντρα.

Ο Όσκαρ Μπουτελέζι άρχισε να χορεύει το 1998 με την ομάδα Via Vosloorus Mapantsula Youth Club και το 2003 συνέχισε με τον Dlala Mapantsula, οπότε άρχισε να χορογραφεί.
Το 2006 συνεργάστηκε ως χορογράφος, μεταξύ άλλων, στις τηλεοπτικές παραγωγές YO TV Groove και Jika maJika, και στη συνέχεια συμμετείχε στην εταιρεία παραγωγής Nkosinathi Cultural Productions, λαμβάνοντας μέρος ως χορευτής σε φεστιβάλ όπως το Dance Umbrella, το Φεστιβάλ Τεχνών της Νότιας Αφρικής (NAF), καθώς και σε παραστάσεις στη Γαλλία και στις Κάτω Χώρες. Το 2010 έγινε δεκτός στο MID Performing Arts Training Course ως σπουδαστής, τον επόμενο χρόνο έγινε εκπαιδευόμενο μέλος και σήμερα ανήκει στην επαγγελματική χορευτική ομάδα. Ο Όσκαρ Μπουτελέζι, που αυτή την περίοδο δουλεύει ως βοηθός χορογράφου της Τζέσσικας Νιούπεν στην παραγωγή Ρωμαίος & Ιουλιέττα / ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΓΙΟΧΑΝΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ, απέσπασε το ιδιαίτερα σημαντικό βραβείο
«Κουρτ Γιος» για χορογράφους, όπως και το Βραβείο κοινού για το 2016.

21.7 Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού (22:00) Παρουσίαση του έργου της Jessica Nupen
Ρωμαίος & Ιουλιέττα / ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΓΙΟΧΑΝΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ με τους Moving Into Dance Mophatong.

Κόστος συμμετοχής: 15 ευρώ
Προκαταβολή: 10 ευρώ
Εγγραφές-Πληροφορίες: Νατάσα Αρέθα
+30 6934 164 243
mail @ kalamatadancefestival.gr

Do You Speak Dance?
Masterclass λεκτικής επικοινωνίας της χορογραφικής έρευνας και δημιουργίας
με τον Χρήστο Πολυμενάκο

Ζουμπούλειο Μέγαρο
22.07.2017 | 16:00-19:00 & 23.7  |13:00-18:00

Do you Speak Dance?
Masterclass Λεκτικής Επικοινωνίας της Χορογραφικής Έρευνας και Δημιουργίας
με τον Χρήστο Πολυμενάκο

Μπορεί κάποιος να μεταφράσει την κίνηση σε λέξη;
Πώς μπορώ να κάνω γνωστή τη χορογραφική έρευνα και τη δημιουργία μου στο ευρύ κοινό, στους συνεργάτες, στους χορηγούς μου;
Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τις λέξεις για την εξέλιξη της χορογραφικής μου δημιουργικότητας;
Πώς «ανοίγει» ο χορός σε ανθρώπους από διάφορα επιστημονικά πεδία και καταβολές;

Το Do you Speak Dance? εξειδικεύεται στη διδασκαλία της Λεκτικής Επικοινωνίας της Χορογραφικής Έρευνας και Δημιουργίας, με τη μέθοδο body/word. Βασίζεται σε ένα πρωτότυπο μοντέλο δραματουργικής ανάλυσης, που έχει εξελιχθεί μέσα από θεωρητική και πρακτική έρευνα στα αντικείμενα της δραματουργίας, της δημιουργίας και της επικοινωνίας χορογραφικής έρευνας και δημιουργίας. Πρακτικές ασκήσεις και θεωρητική πλαισίωση καλλιεργούν την ικανότητα να μεταφράζουμε την εφήμερη και διαφεύγουσα τέχνη του χορού σε λέξεις, στα διαφορετικά στάδια εξέλιξης της έρευνας και της δημιουργίας. Επιπλέον, προτείνουν τη δραματουργία ως εξατομικευμένη πολυτροπική λειτουργία, η οποία μπορεί να εξάπτει τη φαντασία και το συναίσθημα με εργαλεία από διαφορετικά πεδία επιστημονικής και καλλιτεχνικής έρευνας. Το masterclass αυτό έχει εισαγωγικό χαρακτήρα. Παρουσιάστηκε πρώτη φορά στη Στέγη Χορού Λευκωσίας, τον Μάρτιο του 2015, στο πλαίσιο προγράμματος καλλιτεχνικής φιλοξενίας. Στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας γίνεται η πρώτη επίσημη παρουσίασή του στην Ελλάδα.
Γλώσσα εργασίας: ελληνικά, με βιβλιογραφία και στα αγγλικά.

Για επαγγελματίες, σπουδαστές και ερασιτέχνες του ευρύτερου πεδίου του χορού και του σώματος, θεωρητικούς και χορογράφους, δραματουργούς, χορευτές, ηθοποιούς, γιατρούς, καθηγητές φυσικής αγωγής, arts managers, δημοσιογράφους, προγραμματιστές, performance artists και συγγραφείς, στο πλαίσιο της πολιτικής ανοικτών θυρών.

DoyouSpeakDance

Ο Χρήστος Πολυμενάκος εξελίσσει και εφαρμόζει τη μέθοδο body/word υπό το πρίσμα του Performance Writing, από το 2010, στη δημιουργία και δραματουργία έργων, τη διδασκαλία αυτοσχεδιασμού, υποκριτικής, δραματουργίας, κριτικής ανάλυσης και ανατροφοδότησης σε επαγγελματίες, ερασιτέχνες και σπουδαστές. Έργα και σεμινάριά του έχουν φιλοξενηθεί σε κρατικά και ιδιωτικά ιδρύματα και διοργανώσεις στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Σλοβενία, τη Φιλανδία, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία. Έχει εργαστεί ως υπεύθυνος της ενότητας του σύγχρονου χορού στο πολιτιστικό περιοδικό highlights και ως μέλος της Κρατικής Επιτροπής των Επιχορηγήσεων Χορού του Υπουργείου Πολιτισμού. Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε παραστάσεις και ταινίες χορού και ως ηθοποιός και περφόρμερ σε παραστάσεις χοροθεάτρου, contact improvisation, πειραματικού, παιδικού και εφηβικού θεάτρου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Άρθρα, δοκίμια και συνεντεύξεις του έχουν φιλοξενηθεί σε επιστημονικά και καλλιτεχνικά περιοδικά, εφημερίδες και καταλόγους, έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα στην Ελλάδα, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, τη Γερμανία, την Κύπρο και στο διαδίκτυο.
Από το 2015 συνεργάζεται ως εκπαιδευτικός με τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.

16.7 Κεντρική Πλατεία (20:00) Παρουσίαση του έργου Ανύποπτος Χρόνος της Αντιγόνης Γύρα
(εμπνευσμένο από το ομώνυμο ποίημα του Χρήστου Πολυμενάκου) με την ομάδα ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ.

Κόστος συμμετοχής: 20 ευρώ
Προκαταβολή: 10 ευρώ
Εγγραφές-Πληροφορίες: Νατάσα Αρέθα
+30 6934 164 243
mail @ kalamatadancefestival.gr

Hold it and Let it Go
Εργαστήριo θεραπευτικού χορού με τη Σοφία Φ. Δρούμπαλη

ΚΕΦΙΑΠ - Κέντρο Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης Μεσσηνίας
23.07.2017 | 10:00-13:00

Hold it and Let it Go
Εργαστήριo θεραπευτικού χορού με τη Σοφία Φ. Δρούμπαλη

Η ψυχοθεραπεία μέσω κίνησης και χορού και ο θεραπευτικός χορός στηρίζονται στον ολιστικό τρόπο προσέγγισης του ατόμου, δηλαδή στην αισθητηριακή, συναισθηματική και διανοητική διέγερσή του. To Εργαστήριο συστήνει, μέσω της μονόωρης διαδραστικής παρουσίασης, τις αρχές και την εφαρμογή κινησιολογικών μεθόδων που επιτρέπουν τη σωματική-συναισθηματική επικοινωνία, καθώς και τη δομή ενός μαθήματος θεραπευτικού χορού. Βασικός άξονας του Εργαστηρίου αποτελεί η πρακτική εφαρμογή των παραπάνω κινησιολογικών μεθόδων από εκπαιδευτικούς και καθηγητές χορού που ενδιαφέρονται για τον τομέα της ειδικής αγωγής, καθώς και από γονείς/συνοδούς ατόμων με ειδικές ανάγκες. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν την αξία του θεραπευτικού χορού ως μέσου έκφρασης και επικοινωνίας μέσα από το βιωματικό μάθημα στο οποίο θα συμμετάσχουν άτομα με ειδικές ανάγκες μαζί με τους συνοδούς τους.

Το πρώτο μέρος του Εργαστηρίου είναι ανοιχτό σε εκπαιδευτικούς, χορευτές, καθηγητές χορού και γονείς/συνοδούς ατόμων με ειδικές ανάγκες. Το δεύτερο μέρος (βιωματικό μάθημα) είναι ανοιχτό και σε άτομα με ειδικές ανάγκες.

Hold it and Let it Go - Σοφία Φ. Δρούμπαλη

Σοφία Φ. Δρούμπαλη Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλαμάτα. Σπούδασε σύγχρονο και κλασικό χορό στο προ επαγγελματικό τμήμα (φυτώριο) της Δημοτικής Καλλιτεχνικής Σχολής Χορού της ΦΑΡΙΣ. Απόφοιτος της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού «Ραλλού Μάνου» (2014) και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών (2013). Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό, με ειδίκευση στην ψυχοθεραπεία μέσω κίνησης και χορού στο Πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου (2017). Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια χορού, εκπαιδευτικός και ως μέλος καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών οργανισμών στην Αθήνα και στην Πάτρα. Εδώ και δύο χρόνια δουλεύει στο Λονδίνο ως χοροθεραπεύτρια για άτομα με ειδικές ανάγκες, συναισθηματικά προβλήματα και σε κοινότητες προσφύγων.

 

To Εργαστήριο διεξάγεται στους χώρους του ΚΕΦΙΑΠ - Κέντρο Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης Μεσσηνίας (Ανατολική Πύλη Στρατοπέδου, Καλαμάτα)
Δηλώσεις συμμετοχής: Όλγα Μάλαμα, 6931512683

Πρόγραμμα / ημέρα

Πρόγραμμα 1ης ημέρας // 14.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 2ης ημέρας // 15.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 3ης ημέρας // 16.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 4ης ημέρας // 17.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 5ης ημέρας // 18.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 6ης ημέρας // 19.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 7ης ημέρας // 20.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 8ης ημέρας // 21.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 9ης ημέρας // 22.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 10ης ημέρας // 23.7.17
Περισσότερα...