Πρόγραμμα ημέρας // 15.7.17
Παράστασεις
Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο - Μπαλέτο της Λoρραίνης
ROSE-VARIATION της Mathilde Monnier
OPAL LOOP / CLOUD INSTALLATION #72503 της Trisha Brown
SOUNDDANCE του Merce Cunningham
14 & 15.07.2017
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Κεντρική σκηνή | 22:00
- Rose-variation 35΄
- Opal Loop 15΄
- Sounddance 18΄
ΕΘΝΙΚΟ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ – ΜΠΑΛΕΤΟ ΤΗΣ ΛOΡΑΙΝΝΗΣ
Διεύθυνση PETTER JACOBSSON
Rose-variation
MATHILDE MONNIER
Διάλειμμα
Opal Loop / Cloud Installation #72503
TRISHA BROWN
Παύση
Sounddance
MERCE CUNNINGHAM
Rose-variation
Χορογραφία Mathilde Monnier
Σκηνικά Annie Tolleter
Φωτισμοί Eric Wurtz
Κοστούμια Mathilde Possoz
Βοηθός χορογράφου Cédric Andrieux
Υπεύθυνος δοκιμών Thomas Caley
Τη Σονάτα για πιάνο σε ρε ελάσσονα αρ. 17 του Μπετόβεν
ερμηνεύει ο Tanguy de Williencourt
Με 24 χορευτές
Δημιουργήθηκε το 2001 για το Βασιλικό Μπαλέτο της Σουηδίας.
Αναδημιουργήθηκε το 2014 για το Μπαλέτο της Λορραίνης.
Πρώτη παρουσίαση: 22 Μαΐου 2014, Εθνική Όπερα της Λορραίνης.
Το έργο Rose δημιουργήθηκε το 2001 για το Βασιλικό Μπαλέτο της Σουηδίας. Όλα είναι ντυμένα στα ροζ: η σκηνή, τα σκηνικά αντικείμενα, οι χορευτές. Η αναδημιουργία του, το Rose-variation, αποδομεί το λεξιλόγιο του κλασικού μπαλέτου, καθώς επανεξετάζει και παραλλάσσει τα γνωστά βήματα της κλασικής χορογραφίας, διαμορφώνοντας νέες κινήσεις. Τη δομή του έργου υποστηρίζει η μουσική, που παίζεται επί σκηνής σε ροζ πιάνο από έναν ντυμένο στα ροζ πιανίστα, σε άμεση επαφή με τους χορευτές. Η Σονάτα για πιάνο αρ. 17 του Μπετόβεν συνοδεύει την άψογη τεχνική των χορευτών και μοιράζεται μαζί τους το πνεύμα της μουσικής σύνθεσης. Το Rose ερευνά την ποιητικότητα του μπαλετικού λεξιλογίου, την οποία επαναπροσεγγίζουν οι χαρισματικοί σύγχρονοι χορευτές του Μπαλέτου της Λορραίνης.
Mathilde Monnier Η Ματίλντ Μοννιέ, εξέχουσα προσωπικότητα της γαλλικής και διεθνούς σκηνής, εκπλήσσει με κάθε νέο της έργο και ανανεώνει συνεχώς την τέχνη του χορού. Από το 1994, που τέθηκε επικεφαλής του Χορογραφικού Κέντρου του Μονπελλιέ Λανγκεντόκ-Ρουσιγιόν. Τον Νοέμβριο του 2013 έγινε γενική διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Χορού (CND) του Παντέν.
..........................................................................................
Opal Loop / Cloud Installation #72503
Χορογραφία Trisha Brown
Διδασκαλία χορογραφίας Leah Morrison & Laurel Jenkins Tentindo
Οπτικό περιβάλλον Fujiko Nakaya
Αναβίωση σκηνογραφίας John Torres
Hχητικό περιβάλλον: ήχος νερού μέσα από ακροφύσια υψηλής πίεσης
Κοστούμια Judith Shea
Φωτισμοί Beverly Emmons
Υπεύθυνος δοκιμών Thomas Caley
Με 4 χορευτές
Πρεμιέρα: 10 Ιουνίου 1980, 55 Crosby Street – Νέα Υόρκη.
Πρώτη παρουσίαση από το Μπαλέτο της Λoρραίνης, 12 Νοεμβρίου 2015 στην Εθνική Όπερα της Λορραίνης.
Στην εγκατάσταση Opal Loop / Cloud Installation #72503 (1980) η Τρίσα Μπράουν εκκινεί από την ιδέα μιας αέναης χορευτικής φράσης, η οποία μέσω της κίνησης looping επιστρέφει στο κέντρο του χώρου. Μια ρευστή αλληλουχία κινήσεων, που δύσκολα διακρίνεται μέσα στη διαρκώς μεταβαλλόμενη «γλυπτή ομίχλη» της Φουτζίκο Νακάγια, καθιστά το έργο ένα ποιητικό σχόλιο της Μπράουν πάνω στον εφήμερο χαρακτήρα της χορευτικής τέχνης.
SUSAN ROSENBERG υπότροφος της χορευτικής ομάδας Trisha Brown
Trisha Brown Καλλιτεχνική διευθύντρια, ιδρύτρια της ομάδας χορού Τρίσα Μπράουν και χορογράφος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αμπερντήν της Ουάσινγκτον. Αφού αποφοίτησε από το Ώκλαντ, μελέτησε χορό με την Άννα Χάλπριν και δίδαξε στο Κολέγιο Ρηντ του Πόρτλαντ. Εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη το 1961. Μέσα από τη χοροθεατρική κολεκτίβα Τζάντσον εξελίχθηκε πολύ γρήγορα σε εμβληματική μορφή του μεταμοντέρνου χορού, καθώς η διερευνητική της ματιά στην κίνηση ανίχνευε το διαφορετικό και αμφισβητούσε επικρατούσες αντιλήψεις περί παράστασης. Σε αυτό το «φυτώριο επαναστατικού χορού», η Μπράουν, μαζί με ομοϊδεάτες καλλιτέχνες, έσπρωξαν τη χορογραφία πέρα από τα όριά της, αλλάζοντας άρδην τη μορφή του σύγχρονου χορού.
..........................................................................................
Sounddance
Χορογραφία Merce Cunningham
Διδασκαλία χορογραφίας Thomas Caley & Meg Harper
Μουσική David Tudor, Untitled 1975/1994*
Σκηνικά, Κοστούμια, Φωτισμοί Mark Lancaster
Διδασκαλία χορογραφίας Thomas Caley & Meg Harper
Mε 10 χορευτές
Πρώτη παρουσίαση: 8 Μαρτίου 1975 Ντητρόιτ, Μίσιγκαν, από το θίασο Merce Cunningham Dance Company. Εντάχθηκε στο ρεπερτόριο της Εθνικής Όπερας της Λορραίνης στις 14 Μαρτίου 2014.
Merce Cunningham, Sounddance (1975) © Merce Cunningham Trust.
Mε την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
*Η πρωτότυπη μουσική του έργου ήταν το Toneburst του Ντέιβιντ Τιούντορ. Στην αναβίωση του έργου, το 1994, ο Τιούντορ ξαναδούλεψε τη μουσική και ονόμασε τη νέα παρτιτούρα Untitled 1975/1994.
Στο Sounddance η σκηνή χωρίζεται (κατά πλάτος) στη μέση από τις πλούσιες πτυχώσεις ενός χρυσού παραπετάσματος, με την υπογραφή του Μαρκ Λάνκαστερ. Έτσι διασπασμένος (ή συμπυκνωμένος), ο χώρος αναδεικνύει την πυκνή και φρενήρη χορογραφία που μοιάζει με μικροσκοπικό χορευτικό σύμπαν, ιδωμένο σαν μέσα από μικροσκόπιο. Οι χορευτές μοιάζει να σπρώχνονται στη σκηνή από το παραπέτασμα, και στο τέλος βγαίνουν λες και το παραπέτασμα τους ρουφάει, λες και παρασύρονται από μια αεροδυναμική σήραγγα.
Merce Cunningham Γεννήθηκε στη Σεντράλια της Ουάσιγκτον στις 16 Απριλίου 1919. Κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης καριέρας του, χορογράφησε πάνω από εκατόν πενήντα έργα και οκτακόσιες εκδηλώσεις. Παρέμεινε πειραματιστής και καινοτόμος, και από τους πρώτους που χρησιμοποίησε τις νέες τεχνολογίες στη χορογραφική τέχνη. Χορογραφούσε και δίδασκε σχεδόν μέχρι το θάνατό του, στις 26 Ιουλίου 2009. Πολυβραβευμένος, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους συγχρόνους του.
Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο - Μπαλέτο της Λoρραίνης Από τις σημαντικότερες χορευτικές ομάδες στην Ευρώπη. Παρουσιάζουν σύγχρονες δημιουργίες και ταυτόχρονα ένα ευρύ και πλούσιο ρεπερτόριο από όλο το φάσμα του σύγχρονου χορού, με έργα καταξιωμένων χορογράφων. Το CCN λειτουργεί ως κέντρο τέχνης και πολυχώρος έρευνας, πειραματισμού και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Είναι μια πλατφόρμα ανοικτή, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και να στεγάσει το όραμα νέων δημιουργών του σύγχρονου χορού. Σε αυτές τις αναζητήσεις σημαντική είναι η παρουσία του Thomas Caley, χορογράφου και συντονιστή έρευνας.
CCN2-Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ
TORDRE του Rachid Ouramdane
15.7.2017
Μέγαρο χορού Καλαμάτας - Στούντιο | 20:00
- Διάρκεια 60'
TORDRE*
RACHID OURAMDANE
CCN2-ΕΘΝΙΚΟ XOΡΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΓΚΡΕΝΟΜΠΛ
Ένα ντουέτο, δύο σόλo, για δύο γυναίκες
Δίπτυχο από δύο στοχαστικά, χαμηλότονα πορτρέτα, όπου το αθέατο αναδύεται στην επιφάνεια
με την κίνηση.
Σύλληψη, Χορογραφία Rachid Ouramdane
Φωτισμοί Stéphane Graillot
Σκηνικά Sylvain Giradeau
Παραγωγή CCN2-Centre Chorégraphique National de Grenoble – Διεύθυνση Yoann Bourgeois & Rachid Ouramdane
Χορεύουν Annie Hanauer & Lora Juodkaitè
*Συστρέφω
Πρεμιέρα: Μπονλιέ-Αννεσύ, Νοέμβριος 2014
Συμπαραγωγοί: L’A./Rachid Ouramdane, Bonlieu – Scène nationale d’Annecy, la Bâtie – Festival de Genève στο πλαίσιο του πρότζεκτ PACT που υποστηρίζεται από τη FEDER με το γαλλο-ελβετικό πρόγραμμα INTERREG IV A.
Με την υποστήριξη: Musée de la danse, Centre chorégraphique national de Rennes et Bretagne.
Με την υποστήριξη: Ministère de la culture et de la communication/DRAC Île-de-France στο πλαίσιο στήριξης των συμβεβλημένων εταιρειών και της Περιφέρειας Île-de-France με το σχέδιο Permanence artistique.
Το Εθνικό Xoρογραφικό Κέντρο 2 επιχορηγείται από την DRAC Auvergne-Rhône-Alpes/Ministère de la culture et de la communication, την Πόλη της Grenoble, το Département de l’Isère, την Περιφέρεια Auvergne-Rhône-Alpes και υποστηρίζεται για τα διεθνή του προγράμματα από το Institut français.
Mε την υποστήριξη του Teatroskop στο πλαίσιο του FranceDanse Orient-Express.
Το πρόγραμμα Teatroskop είναι μια πρωτοβουλία του Γαλλικού Ινστιτούτου, του Υπουργείου Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Γαλλίας και του Υπουργείου Εξωτερικών και Διεθνούς Ανάπτυξης της Γαλλίας.
Tordre Ένα δυνατό ντουέτο, σαν εκτυφλωτικό φως που δείχνει τι συνιστά τη μοναδικότητα. Εμπιστευόμενος τις δύο ερμηνεύτριες με τις οποίες έχει συνεργαστεί στο παρελθόν, ο Ουραμντάν δίνει ένα απαράμιλλο πορτρέτο τους παίζοντας με διάφορα στοιχεία (ψεύτικα μουσικά ανοίγματα, κατάρρευση – σαν τη στιγμή που η Νίνα Σιμόν κατέρρευσε στη διάρκεια μιας παράστασης). Η Λιθουανή Λόρα Γιοντκιτέ περιδινείται από παιδί γύρω από τον εαυτό της, και αυτό κάνει και σε όλη την παράσταση, επιταχύνοντας διαρκώς. Με το πρόσθετο τμήμα του χεριού της, η Άννι Χάναουερ χορεύει γεμάτη ενθουσιασμό και ενέργεια. Ο Ουραμντάν ούτε στέκεται στην αναπηρία τους ούτε την αποσιωπά: ο χορός τους είναι μια συγγενική μοναξιά που σφύζει από ζωή.
MARIE-CHRISTINE VERNAY, Libération 21.11.2014
Rachid Ouramdane Ο Ρασίντ Ουραμντάν υπήρξε συνεργαζόμενος καλλιτέχνης στο Θέατρο της Πόλης του Παρισιού από το 2010 έως το 2015 και στο Μπονλιέ του Αννεσύ. Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί πολλές φορές με το Μπαλέτο της Όπερας της Λυόν, με τη ρωσική ομάδα Migrazia και με την ομάδα Candoco Dance Company για χορευτές με αναπηρία. Έχει ιδρύσει την ομάδα L’A dance company. Από την αρχή του 2016 είναι συνδιευθυντής στο Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ με τον Γιοάν Μπουρζουά.
Annie Hanauer Η Άννι Χάναουερ είναι απόφοιτη του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών της Μιννεσότας. Ως μέλος της ομάδας χορού Candoco, έχει διδάξει και χορέψει στη διεθνή σκηνή έργα της Τρίσας Μπράουν, του Μαρκ Μπριου, του Νάιτζελ Τσάρνοκ, της Κλαιρ Κάννιγχαμ, του Εμανουέλ Γκατ, του Τόμας Χάουερτ, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών του Πεκίνου, στην τελετή λήξης των Παραολυμπιακών του Λονδίνου κ.α.
Lora Juodkaitè Η χορογράφος και χορεύτρια Λόρα Γιοντκιτέ γεννήθηκε στη Λιθουανία. Από παιδί την απασχολούσε η περιδίνηση. Σπούδασε χορό στην Ακαδημία Τεχνών στο Βίλνιους και στην Ακαδημία Χορού του Ζάλτσμπουργκ, από όπου αποφοίτησε το 2005. Μέλος της ομάδας χορού Β. Γιανκάουσκας. Έχει δημιουργήσει πολλά έργα σε συνεργασία με μουσικούς, κυρίως για το Εθνικό Χοροθέατρο της Λιθουανίας. Διδάσκει στην Ακαδημία Τεχνών και στο Κολέγιο Τεχνών του Βίλνιους και είναι διευθύντρια στο Ακαδημαϊκό Χοροθέατρο του Βίλνιους.
Σεμινάρια - Εργαστήρια - Masterclass
Οι Επαναστατικοί Χοροί της Ισιδώρας Ντάνκαν
Σεμινάριο χορού της Barbara Kane με τη Françoise Rageau και τη Σάντρα Βούλγαρη
14.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 10:00-12:00 (Σεμινάριο)
| Κάστρο Καλαμάτας | 19:30-21:00 (Σεμινάριο)
15-18.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 10:00-12:00 (Σεμινάριο)
| Ζουμπούλειο Μέγαρο | 17:00-19:00 (Σεμινάριο)
19.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 9:30-11:30 (Σεμινάριο)
| Κάστρο Καλαμάτας | 19:30-21:30 (Σεμινάριο)
20.7 Κάστρο (21:00) Παρουσίαση απογευματινού σεμιναρίου της B. Kane.
21.7 (12:00) Aρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας, Καλαμάτα, Το Μουσείο χορεύει,
Ξενάγηση-Παρουσίαση πρωινού σεμιναρίου της B. Kane.
Οι Επαναστατικοί Χοροί της Ισιδώρας Ντάνκαν
έργο μιας ζωής γεμάτης νόημα και δημιουργία
Σεμινάριο χορού της Barbara Kane
με τη Françoise Rageau και τη Σάντρα Βούλγαρη
Σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
(Γενική επιμέλεια: Δρ. Ευαγγελία Μηλίτση-Κεχαγιά Αρχαιολόγος, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, Επιστημονική επιμέλεια: Mαρία Τσουλάκου, ΜSc Aρχαιολόγος, Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας)
Η Ισιδώρα Ντάνκαν γεννήθηκε με την αποστολή να εκφράσει την αλλαγή και να προκαλέσει τις καθιερωμένες αντιλήψεις της δυτικής σκέψης των αρχών του 20ού αιώνα. Η φιλοσοφία της Αρχαίας Ελλάδας επηρέασε έντονα τις χορευτικές της δημιουργίες. Ήδη από την αρχή της καριέρας της, το 1903, η Ισιδώρα Ντάνκαν δημιουργούσε χορούς που αντικατόπτριζαν τις κοινωνικές συγκρούσεις. Επιθυμούσε έναν κόσμο δίχως εκμετάλλευση, φτώχεια, πόλεμο. Χόρεψε την Επανάσταση μιας νέας εποχής, ελεύθερης από σωματικούς περιορισμούς, εκφράζοντας τη θλίψη, τη χαρά, την αντίσταση, ψάχνοντας την ελπίδα.
Το σεμινάριο της Μπάρμπαρας Κέιν με τη Φρανσουάζ Ραζώ και τη Σάντρα Βούλγαρη θα εξερευνήσει αυτούς τους χορούς, από τα πρώτα έργα της Ντάνκαν για τη θάλασσα και το νερό, μέχρι τα τελευταία, για τους καταπιεσμένους ανθρώπους που αφυπνίζονται και πολεμούν για την ελευθερία τους.
Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου που θα διεξαχθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας (Καλαμάτα) είναι το νερό, ο σεβασμός στο υγρό στοιχείο, και η θάλασσα που αιώνες τώρα παίρνει ζωές, ενώ παράλληλα τροφοδοτεί αυτή την ίδια τη ζωή. Στην τελική παρουσίαση του σεμιναρίου στο Κάστρο της Καλαμάτας, η παράσταση των συμμετεχόντων επιχειρεί να εκφράσει την καταπίεση και την αφύπνιση, την επανάσταση, την ελπίδα και το όραμα στον 21ο αιώνα, μέσα από το Χορό και την τεχνική της Ισιδώρας Ντάνκαν.
Για μαθητές σχολών χορού (παιδιά 7 ετών και άνω), σπουδαστές χορού, επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές καθώς και άτομα χωρίς χορευτική εμπειρία.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 18 άτομα
Η Μπάρμπαρα Κέιν ανακάλυψε το Χορό της Ισιδώρας Ντάνκαν το 1968, μέσα από το βιβλίο μιας από τις υιοθετημένες κόρες της μεγάλης πρωτοπόρου του σύγχρονου χορού, της Ίρμας Ντάνκαν. Η Κέιν σπούδασε πλάι σε διάσημες δασκάλες του Χορού της Ισιδώρας Ντάνκαν στη Νέα Υόρκη, όπως η Lillian Rosenberg, η Julia Levien, η Hortense Kooluris, ενώ υπήρξε μέλος της ομάδας Isadora Duncan Centenary Dance Company (1976-1979). Το 1979 εγκαταστάθηκε στην Αγγλία και το 1985 δημιούργησε την ομάδα Isadora Duncan Dance Group, με την υποστήριξη των Jetty Roels και Françoise Rageau. Στην ευρωπαϊκή πλέον πορεία της, μαθήτευσε σε μαθητές της Λίζας και της Ελίζαμπεθ Ντάνκαν (υιοθετημένες κόρες της Ντάνκαν, που είχαν ιδρύσει σχολές στην Πράγα και στο Παρίσι), ενώ το 1990 σπούδασε στη Μόσχα με δασκάλους τους συνεχιστές της μεγάλης σχολής χορού που είχε ιδρύσει εκεί η Ντάνκαν. Η ομάδα της Κέιν ειδικεύεται στους ομαδικούς χορούς της Ισιδώρας Ντάνκαν, με κύρια αρχή την αρμονική συνεργασία μεταξύ των μελών της. Έχει χορογραφήσει πολλές ομαδικές δουλειές που συνοδεύουν δημιουργίες της Ντάνκαν. Με την πεποίθηση ότι ο Χορός της Ισιδώρας Ντάνκαν ανήκει σε όλους,
η Μπάρμπαρα Κέιν συνεχίζει το εκπαιδευτικό της έργο στο Λονδίνο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διδάσκοντας χορό σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές, σε ενήλικες, παιδιά και ηλικιωμένους με και χωρίς αναπηρίες.
Κόστος συμμετοχής: 70 ευρώ
Προκαταβολή: 20 ευρώ
Εγγραφές-Πληροφορίες: Σάντρα Βούλγαρη
+30 6973 077 158
mail @ kalamatadancefestival.gr
* Κρατήσεις θέσεων +30 6931 512 683
Working Bodies
Εργαστήρι χορού με την Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα και τη Σοφία Μαυραγάνη
Ζουμπούλειο Μέγαρο
15 - 17.07.2017 | 12:00 - 15:00
Working Bodies
Ο χορευτής ως εργαζόμενος
Εργαστήρι με την Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα
και τη Σοφία Μαυραγάνη
Διερευνώντας τον χορευτή ως εργαζόμενο, η Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα (ανθρωπολόγος-ντοκιμαντερίστρια) και η Σοφία Μαυραγάνη (χορογράφος) συνεργάζονται για την πραγματοποίηση ενός εργαστηρίου που μελετά την έννοια και τις κοινωνικές διαστάσεις της εργασίας. Σκοπός του είναι η βαθύτερη κατανόηση της σχέσης ανθρώπου-εργασίας στη σημερινή πραγματικότητα.
Ποιο είναι το ανθρωποκεντρικό κομμάτι της εργασίας; Το εργαστήριο προκαλεί ερωτήματα και επεξεργάζεται προσομοιώσεις εργασιακών καταστάσεων τόσο νοηματικά όσο και πρακτικά. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται βασίζεται σε έννοιες και τεχνικές παρατήρησης και καταγραφής που αντλούνται από την ανθρωπολογία, καθώς και σε τεχνικές σωματοποιημένου παιχνιδιού, όπως αυτές προκύπτουν από την έρευνα της Σοφίας Μαυραγάνη πάνω στο παιγνιώδες σώμα. Οδηγός για τη διεξαγωγή του εργαστηρίου είναι το ντοκιμαντέρ Working Dancers, που βασίζεται στην επταετή εθνογραφική έρευνα της Μπούσμπουρα, και καταγράφει τον αγώνα για τη διεκδίκηση των εργατικών δικαιωμάτων μιας ομάδας χορευτών από το Μπουένος Άιρες.
Για εργαζομένους –καλλιτέχνες και μη–, ανέργους όλων των κλάδων, καθώς και νέους που τους προβληματίζει το εργασιακό τους μέλλον.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Η Κωνσταντίνα Μπούσμπουρα σπούδασε οικονομικές επιστήμες στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, κοινωνική ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο της Σεβίλλης και αποφοίτησε από το Τμήμα λατινοαμερικανικών σπουδών του Πανεπιστημίου της Σαλαμάνκας (Diploma en Estudios Latinoamericanos). Από το 2007 ασχολείται με την επιτόπια έρευνα και σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ, με έδρα το Μπουένος Άιρες και την Αθήνα. Αντικείμενο της έρευνάς της είναι ο χορός ως εργασία και η σχέση του χορού με την πολιτική. Το ντοκιμαντέρ της Feeling from Outside, για τις ξένες χορεύτριες φλαμένκο στη Σεβίλλη, απέσπασε το πρώτο βραβείο στο Certamen de Creación Joven (Σεβίλλη, 2009) και συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ (XIV Βiennial of Young Αrtists from Europe and the Mediterranean-Σκόπια 2009, Festival de video y danza-Αβάνα, Festival de video y danza-Εκουαδόρ, Anthropofest-Τσεχία, Ethnofest-Αθήνα). Το τελευταίο της ντοκιμαντέρ, Working Dancers (Αργεντινή-Ελλάδα, 2016), παράλληλα με την προβολή του σε διεθνή και ελληνικά φεστιβάλ, συμμετέχει και σε διεθνή ακαδημαϊκά πρότζεκτ (Political Imagination Laboratory-Πανεπιστήμιο της Περούτζιας, Everyday Revolutions-Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ). To άρθρο της “Working Dancers: Contemporary Dance Activism in Argentina” συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο artWork: Art, Labor and Activism (υπό έκδοση, τέλος του 2017). Είναι μέλος της εκπαιδευτικής και καλλιτεχνικής οργάνωσης ΑCÁ με έδρα το Μπουένος Άιρες. workingdancers.com, vimeo.com/12421171
Η Σοφία Μαυραγάνη σπούδασε οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων στo Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, καθώς και χορογραφία στο Ολλανδικό Πανεπιστήμιο Τεχνών ArtEZ του Άρνεμ. Eργάζεται ως χορογράφος, εκπαιδεύτρια και concept designer και είναι γνωστή για τον κοινωνικο-πολιτικό χαρακτήρα των έργων της. Έχει παρουσιάσει έργα της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε ανεξάρτητα θέατρα, αλλά και σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, documenta 14, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Φεστιβάλ Δημητρίων, MIRfestival, PARK YOUR ID Festival στο Mάαστριχτ, Dance Days International Festival στα Χανιά, ΚΘΒΕ, Θέατρο Απόλλων στη Σύρο, Τeatro Belisario στο Μπουένος Άιρες, Teatro Lagrada της Mαδρίτης, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης κ.α.). Η εκπαιδευτική της δράση χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία πρωτότυπων καλλιτεχνικών προγραμμάτων, όπως το Out of Order και το playforPLACE, τo οποίo έχει πραγματοποιηθεί σε 17 πόλεις σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Αφρική και Ωκεανία. Είναι ιδρυτικό μέλος του διεθνούς καλλιτεχνικού δικτύου FINGERSIX και της ομάδας FINGERSIX/Athens. sofiamavragani.com
17.7 Προαύλιο Μεγάρου Χορού (22:00) Προβολή του ντοκιμαντέρ Working Dancers
της Κωνσταντίνας Μπούσμπουρα και της Julia Martinez Heimann.
Δωρεάν συμμετοχή
Απαραίτητη η κράτηση θέσης
Εγγραφές-Πληροφορίες: Νατάσα Αρέθα
+30 6934 164 243
mail @ kalamatadancefestival.gr