Πρόγραμμα 1ης ημέρας // 14.7.17

23o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Πρόγραμμα ημέρας // 14.7.17

Παράσταση

Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο - Μπαλέτο της Λoρραίνης
ROSE-VARIATION της Mathilde Monnier
OPAL LOOP / CLOUD INSTALLATION #72503
 της Trisha Brown
SOUNDDANCE του Merce Cunningham 

14 & 15.07.2017
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Κεντρική σκηνή | 22:00

  • Rose-variation 35΄
  • Opal Loop 15΄
  • Sounddance 18΄ 

BALLET DE LORRAINE

ΕΘΝΙΚΟ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ – ΜΠΑΛΕΤΟ ΤΗΣ ΛOΡΑΙΝΝΗΣ
Διεύθυνση PETTER JACOBSSON

Rose-variation
MATHILDE MONNIER
Διάλειμμα
Opal Loop / Cloud Installation #72503
TRISHA BROWN
Παύση
Sounddance
MERCE CUNNINGHAM

Rose-variation

Χορογραφία Mathilde Monnier
Σκηνικά Annie Tolleter
Φωτισμοί Eric Wurtz
Κοστούμια Mathilde Possoz
Βοηθός χορογράφου Cédric Andrieux
Υπεύθυνος δοκιμών Thomas Caley
Τη Σονάτα για πιάνο σε ρε ελάσσονα αρ. 17 του Μπετόβεν
ερμηνεύει ο Tanguy de Williencourt

Με 24 χορευτές

Δημιουργήθηκε το 2001 για το Βασιλικό Μπαλέτο της Σουηδίας.
Αναδημιουργήθηκε το 2014 για το Μπαλέτο της Λορραίνης.
Πρώτη παρουσίαση: 22 Μαΐου 2014, Εθνική Όπερα της Λορραίνης.

Rose

Το έργο Rose δημιουργήθηκε το 2001 για το Βασιλικό Μπαλέτο της Σουηδίας. Όλα είναι ντυμένα στα ροζ: η σκηνή, τα σκηνικά αντικείμενα, οι χορευτές. Η αναδημιουργία του, το Rose-variation, αποδομεί το λεξιλόγιο του κλασικού μπαλέτου, καθώς επανεξετάζει και παραλλάσσει τα γνωστά βήματα της κλασικής χορογραφίας, διαμορφώνοντας νέες κινήσεις. Τη δομή του έργου υποστηρίζει η μουσική, που παίζεται επί σκηνής σε ροζ πιάνο από έναν ντυμένο στα ροζ πιανίστα, σε άμεση επαφή με τους χορευτές. Η Σονάτα για πιάνο αρ. 17 του Μπετόβεν συνοδεύει την άψογη τεχνική των χορευτών και μοιράζεται μαζί τους το πνεύμα της μουσικής σύνθεσης. Το Rose ερευνά την ποιητικότητα του μπαλετικού λεξιλογίου, την οποία επαναπροσεγγίζουν οι χαρισματικοί σύγχρονοι χορευτές του Μπαλέτου της Λορραίνης.

Mathilde Monnier Η Ματίλντ Μοννιέ, εξέχουσα προσωπικότητα της γαλλικής και διεθνούς σκηνής, εκπλήσσει με κάθε νέο της έργο και ανανεώνει συνεχώς την τέχνη του χορού. Από το 1994, που τέθηκε επικεφαλής του Χορογραφικού Κέντρου του Μονπελλιέ Λανγκεντόκ-Ρουσιγιόν. Τον Νοέμβριο του 2013 έγινε γενική διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Χορού (CND) του Παντέν.

..........................................................................................

Opal Loop / Cloud Installation #72503

Χορογραφία Trisha Brown
Διδασκαλία χορογραφίας Leah Morrison & Laurel Jenkins Tentindo
Οπτικό περιβάλλον Fujiko Nakaya
Αναβίωση σκηνογραφίας John Torres
Hχητικό περιβάλλον: ήχος νερού μέσα από ακροφύσια υψηλής πίεσης
Κοστούμια Judith Shea
Φωτισμοί Beverly Emmons
Υπεύθυνος δοκιμών Thomas Caley

Με 4 χορευτές

Πρεμιέρα: 10 Ιουνίου 1980, 55 Crosby Street – Νέα Υόρκη.
Πρώτη παρουσίαση από το Μπαλέτο της Λoρραίνης, 12 Νοεμβρίου 2015 στην Εθνική Όπερα της Λορραίνης.

OpalLoop CloudInstallation

Στην εγκατάσταση Opal Loop / Cloud Installation #72503 (1980) η Τρίσα Μπράουν εκκινεί από την ιδέα μιας αέναης χορευτικής φράσης, η οποία μέσω της κίνησης looping επιστρέφει στο κέντρο του χώρου. Μια ρευστή αλληλουχία κινήσεων, που δύσκολα διακρίνεται μέσα στη διαρκώς μεταβαλλόμενη «γλυπτή ομίχλη» της Φουτζίκο Νακάγια, καθιστά το έργο ένα ποιητικό σχόλιο της Μπράουν πάνω στον εφήμερο χαρακτήρα της χορευτικής τέχνης.
SUSAN ROSENBERG υπότροφος της χορευτικής ομάδας Trisha Brown

Trisha Brown Καλλιτεχνική διευθύντρια, ιδρύτρια της ομάδας χορού Τρίσα Μπράουν και χορογράφος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αμπερντήν της Ουάσινγκτον. Αφού αποφοίτησε από το Ώκλαντ, μελέτησε χορό με την Άννα Χάλπριν και δίδαξε στο Κολέγιο Ρηντ του Πόρτλαντ. Εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη το 1961. Μέσα από τη χοροθεατρική κολεκτίβα Τζάντσον εξελίχθηκε πολύ γρήγορα σε εμβληματική μορφή του μεταμοντέρνου χορού, καθώς η διερευνητική της ματιά στην κίνηση ανίχνευε το διαφορετικό και αμφισβητούσε επικρατούσες αντιλήψεις περί παράστασης. Σε αυτό το «φυτώριο επαναστατικού χορού», η Μπράουν, μαζί με ομοϊδεάτες καλλιτέχνες, έσπρωξαν τη χορογραφία πέρα από τα όριά της, αλλάζοντας άρδην τη μορφή του σύγχρονου χορού.

..........................................................................................

Sounddance

Χορογραφία Merce Cunningham
Διδασκαλία χορογραφίας Thomas Caley & Meg Harper
Μουσική David Tudor, Untitled 1975/1994*
Σκηνικά, Κοστούμια, Φωτισμοί Mark Lancaster
Διδασκαλία χορογραφίας Thomas Caley & Meg Harper

Mε 10 χορευτές

Πρώτη παρουσίαση: 8 Μαρτίου 1975 Ντητρόιτ, Μίσιγκαν, από το θίασο Merce Cunningham Dance Company. Εντάχθηκε στο ρεπερτόριο της Εθνικής Όπερας της Λορραίνης στις 14 Μαρτίου 2014.

Merce Cunningham, Sounddance (1975) © Merce Cunningham Trust.
Mε την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

*Η πρωτότυπη μουσική του έργου ήταν το Toneburst του Ντέιβιντ Τιούντορ. Στην αναβίωση του έργου, το 1994, ο Τιούντορ ξαναδούλεψε τη μουσική και ονόμασε τη νέα παρτιτούρα Untitled 1975/1994.

SOUNDDANCE

Στο Sounddance η σκηνή χωρίζεται (κατά πλάτος) στη μέση από τις πλούσιες πτυχώσεις ενός χρυσού παραπετάσματος, με την υπογραφή του Μαρκ Λάνκαστερ. Έτσι διασπασμένος (ή συμπυκνωμένος), ο χώρος αναδεικνύει την πυκνή και φρενήρη χορογραφία που μοιάζει με μικροσκοπικό χορευτικό σύμπαν, ιδωμένο σαν μέσα από μικροσκόπιο. Οι χορευτές μοιάζει να σπρώχνονται στη σκηνή από το παραπέτασμα, και στο τέλος βγαίνουν λες και το παραπέτασμα τους ρουφάει, λες και παρασύρονται από μια αεροδυναμική σήραγγα.

Merce Cunningham Γεννήθηκε στη Σεντράλια της Ουάσιγκτον στις 16 Απριλίου 1919. Κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης καριέρας του, χορογράφησε πάνω από εκατόν πενήντα έργα και οκτακόσιες εκδηλώσεις. Παρέμεινε πειραματιστής και καινοτόμος, και από τους πρώτους που χρησιμοποίησε τις νέες τεχνολογίες στη χορογραφική τέχνη. Χορογραφούσε και δίδασκε σχεδόν μέχρι το θάνατό του, στις 26 Ιουλίου 2009. Πολυβραβευμένος, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους συγχρόνους του.

Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο - Μπαλέτο της Λoρραίνης Από τις σημαντικότερες χορευτικές ομάδες στην Ευρώπη. Παρουσιάζουν σύγχρονες δημιουργίες και ταυτόχρονα ένα ευρύ και πλούσιο ρεπερτόριο από όλο το φάσμα του σύγχρονου χορού, με έργα καταξιωμένων χορογράφων. Το CCN λειτουργεί ως κέντρο τέχνης και πολυχώρος έρευνας, πειραματισμού και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Είναι μια πλατφόρμα ανοικτή, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και να στεγάσει το όραμα νέων δημιουργών του σύγχρονου χορού. Σε αυτές τις αναζητήσεις σημαντική είναι η παρουσία του Thomas Caley, χορογράφου και συντονιστή έρευνας.

Σεμινάρια - Εργαστήρια - Masterclass

Οι Επαναστατικοί Χοροί της Ισιδώρας Ντάνκαν
Σεμινάριο χορού της Barbara Kane με τη Françoise Rageau και τη Σάντρα Βούλγαρη 

14.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 10:00-12:00 (Σεμινάριο)
| Κάστρο Καλαμάτας | 19:30-21:00 (Σεμινάριο)

15-18.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 10:00-12:00 (Σεμινάριο)
| Ζουμπούλειο Μέγαρο | 17:00-19:00 (Σεμινάριο)

19.07.2017
| Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας | 9:30-11:30 (Σεμινάριο) 
| Κάστρο Καλαμάτας | 19:30-21:30 (Σεμινάριο)

20.7 Κάστρο (21:00) Παρουσίαση απογευματινού σεμιναρίου της B. Kane.
21.7 (12:00) Aρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας, Καλαμάτα, Το Μουσείο χορεύει,
Ξενάγηση-Παρουσίαση πρωινού σεμιναρίου της B. Kane.

Οι Επαναστατικοί Χοροί της Ισιδώρας Ντάνκαν
έργο μιας ζωής γεμάτης νόημα και δημιουργία

Σεμινάριο χορού της Barbara Kane
με τη Françoise Rageau και τη Σάντρα Βούλγαρη

Σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
(Γενική επιμέλεια: Δρ. Ευαγγελία Μηλίτση-Κεχαγιά Αρχαιολόγος, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, Επιστημονική επιμέλεια: Mαρία Τσουλάκου, ΜSc Aρχαιολόγος, Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας)

Η Ισιδώρα Ντάνκαν γεννήθηκε με την αποστολή να εκφράσει την αλλαγή και να προκαλέσει τις καθιερωμένες αντιλήψεις της δυτικής σκέψης των αρχών του 20ού αιώνα. Η φιλοσοφία της Αρχαίας Ελλάδας επηρέασε έντονα τις χορευτικές της δημιουργίες. Ήδη από την αρχή της καριέρας της, το 1903, η Ισιδώρα Ντάνκαν δημιουργούσε χορούς που αντικατόπτριζαν τις κοινωνικές συγκρούσεις. Επιθυμούσε έναν κόσμο δίχως εκμετάλλευση, φτώχεια, πόλεμο. Χόρεψε την Επανάσταση μιας νέας εποχής, ελεύθερης από σωματικούς περιορισμούς, εκφράζοντας τη θλίψη, τη χαρά, την αντίσταση, ψάχνοντας την ελπίδα.
Το σεμινάριο της Μπάρμπαρας Κέιν με τη Φρανσουάζ Ραζώ και τη Σάντρα Βούλγαρη θα εξερευνήσει αυτούς τους χορούς, από τα πρώτα έργα της Ντάνκαν για τη θάλασσα και το νερό, μέχρι τα τελευταία, για τους καταπιεσμένους ανθρώπους που αφυπνίζονται και πολεμούν για την ελευθερία τους.
Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου που θα διεξαχθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας (Καλαμάτα) είναι το νερό, ο σεβασμός στο υγρό στοιχείο, και η θάλασσα που αιώνες τώρα παίρνει ζωές, ενώ παράλληλα τροφοδοτεί αυτή την ίδια τη ζωή. Στην τελική παρουσίαση του σεμιναρίου στο Κάστρο της Καλαμάτας, η παράσταση των συμμετεχόντων επιχειρεί να εκφράσει την καταπίεση και την αφύπνιση, την επανάσταση, την ελπίδα και το όραμα στον 21ο αιώνα, μέσα από το Χορό και την τεχνική της Ισιδώρας Ντάνκαν.

Για μαθητές σχολών χορού (παιδιά 7 ετών και άνω), σπουδαστές χορού, επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές καθώς και άτομα χωρίς χορευτική εμπειρία.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 18 άτομα

Barbara Kane

Η Μπάρμπαρα Κέιν ανακάλυψε το Χορό της Ισιδώρας Ντάνκαν το 1968, μέσα από το βιβλίο μιας από τις υιοθετημένες κόρες της μεγάλης πρωτοπόρου του σύγχρονου χορού, της Ίρμας Ντάνκαν. Η Κέιν σπούδασε πλάι σε διάσημες δασκάλες του Χορού της Ισιδώρας Ντάνκαν στη Νέα Υόρκη, όπως η Lillian Rosenberg, η Julia Levien, η Hortense Kooluris, ενώ υπήρξε μέλος της ομάδας Isadora Duncan Centenary Dance Company (1976-1979). Το 1979 εγκαταστάθηκε στην Αγγλία και το 1985 δημιούργησε την ομάδα Isadora Duncan Dance Group, με την υποστήριξη των Jetty Roels και Françoise Rageau. Στην ευρωπαϊκή πλέον πορεία της, μαθήτευσε σε μαθητές της Λίζας και της Ελίζαμπεθ Ντάνκαν (υιοθετημένες κόρες της Ντάνκαν, που είχαν ιδρύσει σχολές στην Πράγα και στο Παρίσι), ενώ το 1990 σπούδασε στη Μόσχα με δασκάλους τους συνεχιστές της μεγάλης σχολής χορού που είχε ιδρύσει εκεί η Ντάνκαν. Η ομάδα της Κέιν ειδικεύεται στους ομαδικούς χορούς της Ισιδώρας Ντάνκαν, με κύρια αρχή την αρμονική συνεργασία μεταξύ των μελών της. Έχει χορογραφήσει πολλές ομαδικές δουλειές που συνοδεύουν δημιουργίες της Ντάνκαν. Με την πεποίθηση ότι ο Χορός της Ισιδώρας Ντάνκαν ανήκει σε όλους,
η Μπάρμπαρα Κέιν συνεχίζει το εκπαιδευτικό της έργο στο Λονδίνο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διδάσκοντας χορό σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές, σε ενήλικες, παιδιά και ηλικιωμένους με και χωρίς αναπηρίες.

Κόστος συμμετοχής: 70 ευρώ
Προκαταβολή: 20 ευρώ
Εγγραφές-Πληροφορίες: Σάντρα Βούλγαρη
+30 6973 077 158
mail @ kalamatadancefestival.gr
* Κρατήσεις θέσεων +30 6931 512 683

 

Πρόγραμμα / ημέρα

Πρόγραμμα 1ης ημέρας // 14.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 2ης ημέρας // 15.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 3ης ημέρας // 16.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 4ης ημέρας // 17.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 5ης ημέρας // 18.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 6ης ημέρας // 19.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 7ης ημέρας // 20.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 8ης ημέρας // 21.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 9ης ημέρας // 22.7.17
Περισσότερα...
Πρόγραμμα 10ης ημέρας // 23.7.17
Περισσότερα...